dijous, 15 de desembre del 2011

Taxonomia digital de bloom

La taxonomia de Bloom i la taxonomia revisa de Bloom son eines claus pels docents, que serveixen per estructurar i comprendre el procés d'aprenentatge, amb l'objectiu  de processar informació i de centrar-se amb les habilitats cognitives. Però hem de ser conscients que des de la última actualització de la taxonomia hi han hagut molts canvis i molts desenvolupaments que hem de tenir en compte.
L'actualització de la taxonomia revisada de Bloom, fa referència els nous coneixements, accions i oportunitats d'aprenentatge que apareixen a les TIC a mesura que aquestes avancen o evolucionen. Es centra amb practiques  tradicionals de l'aula , i no ho fa utilitzant les noves tecnologies ( TIC) ni els processos i accions relacionades amb elles. Degut aquests motius, la taxonomia va ser revisada i digitalitzada convertint-se finalment en la taxonomia del Bloom digital. 


                   1956                                                                               2000
       SUBSTANTIUS                                                                    VERB


En la taxonomia de bloom digital destaquen un conjunt d'eines clau per els docents. Així doncs destaquen les LOTS (Habilidades de Pensamiento de Orden inferior)  i les HOTS (habilidades de pensamiento de ordne superior) Aquestes habilitats són en un conjunt de verbs claus que divideixen cada una de les les eines de la taxonomia segons el grau d'importància que tenen en l'àmbit de l'educació. A continuació posem l'esquema:



Un cop hem esmentat breument la taxonomia de Bloom digital, seguidament el que farem és relacionar-ho amb els continguts treballats a classe.

Crear; en les classes de Gtic hem après a crear una web amb el programa Google Sitesun bloc amb el Blogger o un joc que ajudi a intereccionar a l'alumne amb l'ordinador amb el programa Scratch.

Avaluar; hem aprés a avaluar de dues maneres: fer un comentari en un bloc, o retuitejar un tweet.

Analitzar; podem analitzar qualsevol enllaç que puguem fer en el bloc (videos, fotos, links,etc)

Comprendre; per entendrens, aclarar-nos millor en la distribució de les Tic podem distribuir diferents conceptes mitjançant etiquetes ja sigui en un Bloc, o mitjanaçant un Hashtag en el Twitter.

Recordar; actualment destaca una gran informació en el món de les Tic hem parlat de la importnància d'una bona gestió pero també cal poder identificar bé tota aquesta informació amb programes com el Mister Wong, el Bookmarklets, i la distribució en les pestanyes del Google Chrome.



Crec que tot mestre ha d'adequar-se a les noves tecnologies i seguir aquestes aspectes que cita Bloom amb els seus alumnes, ja que crec que són molt importants actualment en relació a les Tic.