dissabte, 31 de desembre del 2011

Identitat i Territori


El dia 14 d'abril dues companyes més i jo vam presentar el nostre treball d'identitat i territori titulat: "No és morta, no morirà mai!" Aquesta frase va dir-la Salvador Dalí quan va morir la seva esposa Gala. El nostre treball volia anar sobre el surrealisme català, però ens vam adonar que un dels pintors d'aquest moviment, ens suscitava molt més interès, aquest era Salvador Dalí, pintor català. Però encara vam anar més enllà, no ens vam voler quedar amb Dalí, sinó que vam decidir parlar de la seva relació sentimental amb Gala, una relació molt sonada i considerada "no normal" per l'època en que es va donar.

Així doncs, vam estructurar el treball de la següent manera, primer una petita introducció, seguida de la imatge d'un quadre on es representa a Gala amb dues costelles de xai a l'espatlla, l'explicació que vam extreure d'aquest quadre al llibre "Vida secreta" de Salvador Dalí, va ser que com no es podia menjar a la seva dona, la pintaria amb quelcom que si pogués menjar, com ara, dues costelles de xai. A partir d'aquí, una de les meves companyes va parlar sobre Dalí i l'altra sobre Gala. En finalitzar les dues explicacions biogràfiques, jo vaig parlar de la relació, però no volia explicar una relació com a tal, sinó que el que vaig voler compartir eren les diferents anècdotes que a mi em van cridar l'atenció mentre buscava informació, així que vaig començar des de la seva primera cita, fins a prop dels anys 80, que va ser quan morí Gala. A continuació, us deixo el prezi que vam utilitzar per fer la nostra presentació.



No és morta no morirà mai.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada